Fredrik Karlsson

2016-07-05
14:00:00

Vad använder jag för PWO?

Jag tänkte berätta om vilken PWO (Pre-Work-Out) jag använder för er!

Första är Body Science MassBuilder 
En stimulantfri Pre-WorkOut och muskelbyggande produkt med rejäla doser ALC, Beta-Alanin och pH-buffrat kreatin

Vad är ALC? Vad är Beta-Alanin? Vad pH-buffrat kreatin?

Beta-Alanin I vetenskapliga studier har Beta-alanin visat sig öka styrkan, uthålligheten och muskelmassan på så kort tid som två veckor genom att öka karnosinet i kroppen, vilket leder till bättre mjölksyretålighet. Studier har även visat att om man använder Beta-alanin, så kan man på bara fyra veckor, öka kroppens nivåer av muskelkarnosin med 42 - 65 % och att nivåerna fortsätter att öka under minst 12 veckor. Därför rekommenderar vi att man använder ett tillskott av Beta-alanin under minst 12 veckor för att maximera kroppens karnosinnivåer.
 
Acetyl L-karnitin (ALC) ALC, som är en effektivare form av L-karnitin, spelar en viktig roll i förvandlingen från fett till energi och förhindrar att kroppens dopamin- och testosteronnivåer sjunker när man tränar. ALC är även en väldigt kraftfull antioxidant som skyddar kroppen mot fria radikaler och kan främja koncentrationsförmågan. ALC's unika egenskaper gör att man kan träna hårdare, påskyndar återhämtningen samt ökar kroppens förmåga att bränna fett.
 
pH-buffrat kreatin pH-buffrat kreatin är ett revolutionerande vetenskapligt genombrott som har tagit kreatin monohydrat till en helt ny nivå och gör att det absorberas direkt i musklerna.


Det andra jag är ingen PWO, men jag blandar den tillsammans med min PWO.
EAA
Body Science EAA är en högkvalitativ aminosyraprodukt innehållande 95 % aminosyror. De grenade aminosyrorna l-leucin, l-valin och l-isoleucin har ett 4-1-1-förhållande – varav leucinhalten ligger på 4 gram.

Vad är aminosyror?

Aminosyror är de grundläggande byggstenarna i protein, vilket kroppen behöver för att bygga upp och underhålla muskler och skelett. Vissa aminosyror kan kroppen själv framställa genom andra aminosyror, men just de essentiella aminosyrorna måste tillföras genom kosten.


Dessa använder jag alltid innan jag ska ta och träna, jag älskar det!
Ger stickningar i kroppen och man får verkligen den lilla extra kraften som behövs ibland!
Jag svettas något enormt och jag känner mig så mycket bättre med dessa, återhämntningen är något otroligt bättre och rekommenderar dessa två starkt!
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: