Fredrik Karlsson

2016-07-05
01:32:29

Saknaden att ha nån där..

Vart vore jag i livet om jag inte hade hittat träningen? Ingen aning faktiskt!
Jag tänkte berätta lite om mitt liv och varför jag ser träningen som så viktigt för mig som jag gör idag.

Aldrig någonsin har jag fokuserat och lagt så här mycket energi på träningen, när jag väl är på gymmet så är jag där i ungefär 2 timmar och pressar mig igenom tills jag blir helt matt och slutkörd. Det är en riktig skön känsla, som jag behöver känna.
Jag behöver komma hem och känna att jag måste vila, så jag inte börjar tänka på saker, för när jag väl börjar tänka på något kan jag inte släppa det, jag har varit med om mycket i mitt liv, jag är 24 år och har redan haft ett förhållande i 6 år, ett förhållande som jag älskade med hela mitt hjärta.
Ni vet känslan när man tror man har hittat sin dröm och framtids partner, jag var 17 år när jag hittade henne på bilddagboken, och jag trodde aldrig att vi skulle hålla så länge vi höll och det tror jag inte heller hon trodde.
Men på något vis klickade vi och under dessa 6 år hade vi ett bråk, vilket slår alla förhållande kan jag tänka mig.
Det som gjorde ondast i hjärtat var att jag verkligen trodde att jag hade henne så tajt runt mig, jag trodde att detta var min framtida tjej, henne jag skulle ha ett hus på landet med, och bara resa runt i världen och dela minnen.
Vi reste ungefär 2 gånger om året, och det var så underbart att kunna dela så härliga minnen med en person och verkligen känna lyckan skillnad hur det är nu.
Jag kan inte förstå hur folk kan nämna att det är skönt att vara singel, ni har ingen aning om hur det är att hitta en partner som är en dröm, ni kan inte förstå.
Jag känner många som säger "så mycket skönare att vara singel" jo, det säger du nu.. vänta bara tills du hittar din rätte, då kan du äta upp dina jävla ord!
Allt handlar om att man inte har hittat den rätte, och därav säger folk att det är skönt att vara singel, finns väl ingen jävel som tycker det är roligt att vara ensam..

När jag fick beskedet att hon lämnade mig så blev jag såklart krossad som fan, jag grät och tänkte på oss hur många månader som helst.. 
Nu har det snart gått 1 år sen, och nu känns allt mycket bättre.
Det var i mitten av februari som jag tog beslutet att gå framåt i mitt liv, sluta blicka bakåt och bara tänka positivt och hålla fokus, och det har gått betydligt bättre än någonsin, och allt är tack vare träningen!

Den ger verkligen en underbar kärlek, och kör man hårt och verkligen ger hjärta till träningen ger den hjärta tillbaka. Ja, jag tänker såklart på resultaltet efter alla timmar man hänger på gymmet.
Jag är en sån där typiskt person som tar 100 selfies varanan dag, kalla mig vad ni vill!
Men jag älskar att jämföra bilder och verkligen se vad man har åstadkommit med sin träning!
Det är där jag tror många gör fel, ni glömmer att verkligen ta före och efter bilder imellan åt!
De är sån jävla boost i sin träning att se att något händer med din kropp, vare sig du ska upp eller gå ner i vikt, det är så extremt viktigt med före och efter bilder och bara analysera.

Då märker du ju också om något händer eller om det står still, och skulle det inte hända något kanske man ska ta en funderar på vad som är fel, äter du fel för mycket för lite? Tränar du för lite/mycket?
Det är mycket som kan vara fel, och jag vill bara påminna er om att ta bilder!
Var inte rädd för spegeln, du är du och du ska vara stolt över dig, för vi alla är speciella på våra egna sätt.
Nån där ute kommer älska dig för den du är, och det är bara att hoppas att du inte behöver vänta för länge!
Men kom ihåg, om du inte går ut kommer ingen heller se dig! :* 

Så glöm för fan inte och ta före/efter bilder, det kommer ge dig så sjuk mycket inspiration! 

På tal om ingenting, kan jag bjuda på en bild från när jag var i Turkiet i maj! :D
 
Kommentarer:
2016-07-08 @ 18:43:39
#1: Lisa

Att inte bli oense i en relation är inte nyttigt. Det betyder att någon av er inte är helt ärliga i vad man tycker tänker och känner. Det är naturligt att bli osams om man har ett förhållande människor tycker och tänker inte alltid lika. Det är sunt att hamna i en diskussion. Skönt att du mår bättre nu det är viktigt att faktiskt kunna leva själv och vars nöjd ensam. Allt kretsar inte runt en annan människa och ja jag har varit jätte kär och vet vad jag pratar om levde själv i ett förhållande i 8 år vi blev ihop när jag var 13 år. Lär dig att älska dig själv och ta dig själv först inte någon partner för att i slut ändan så har du bara dig själv 😊😚

Svar: Oj, vad fint sagt.. Tack!Ja, vet. Många säger att man ska lära "älska" sig själv.
Det är svårt för mig, men jag har lärt mig mycket bättre en tidigare.
och jag måste tacka träningen för det. + att jag har ändrat min livsstil också, vilket är positivt :)! hoppas allt är bra med dig :*
fredrikkarlsson.blogg.se

2016-08-17 @ 09:56:19
#2: Anonym

Håller med ovan du måste lära dig att leva med dig själv först! Kan du inte va din egen bästa kompis vem kan då det? Man måste lära sig att leva själv. Och vissa trivs med att bo ensamma men det betyder ju inte att de är ensamma människor för det? Att du då drar till med att de säger så för att de inte hittat den rätte är ju bara löjligt?? Vissa är individer som inte behöver ha en till person vid sig hela tiden, handlar ju inte om nån partner för att en person ska säga så? Förlåt men du har formulerat det väldigt konstigt och det jag tolkar din text är som att du är rädd för att vara själv och kan du inte vara ok med att va själv utan bara leta partner för att slippa ensamheten...då kommer det förhållandet nog inte bli bra i slutändan!

2016-09-29 @ 00:42:34
#3: Anonym

Ha det så gott! Jan

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: