Fredrik Karlsson

2016-01-11
20:38:00

Risen, ett glömt spel?

Hallå på er! 

Kände igår efter att jag hade spelat ETS2 ett tag att jag inte hade lust längre att spela mera, så gick in på massvis med hemsidor för att hitta något nytt jag kanske kommer att gilla.
Jag har ju lite hyfsad blandad smak av spel, så har lite svårt att hitta ett spel jag gillar.
Men iallfall så gick jag in sen på steam och sökte på skyrim, för det spelet älskar jag men har suttit och kört det sååå många timmar så orkar inte spela just skyrim, utan tänkte ta  något som liknar skyrim och då gav steam mig tips på något som hete "risen".
 
Risen, ett spel jag aldrig någonsin har hört talas om, men första intrycket när jag såg bilder och lite videos från steam var, fan detta kan ju vara nice att testa.
Jodå, snabbt ladda jag hem demot som fanns och fastnade direkt, tycker det verkar som ett väldigt härligt spel.
Jag kör första spelet av de tre som finns, tänkte att det är värt att testa innan man bränner några hundra lappar på att köpa spelet.. 

Story:
Som jag fatta det som så handlar det om att, du åker i ett skepp och sedan blir det storm och skeppet åker
ner till botten, du lyckas spolas upp på en ö där du ligger med smärta och yrsel. Du börjar vakna till och börjar upptäcka stranden för att titta om någon har överlevt.
Alla andra verkar vara döda på stranden, men så märker du att en annan är vid liv, Sara.
Sedan får du traska iväg och ta dig från A till B, baserat på enkla uppdrag.
När du väl har kommit in en bit i spelet så ligger allt i dina händer, det du gör har stor betydelse för framtiden på ön.
Du går runt med svärd, stav och magi och bekämpar olika monster i djungeln och går upp level och leker med lockpicking, alchemy m.m.

Jag har bara hunnit spela några få timmar av spelet, men jag kan säga att jag blev fast i det och tänker absolut fortsätta utforska spelet!
Har du också drabbats av speltorka och inte har något spel att spela?
Testa du också att börja med demot, helt gratis!
Demot hittar du på steam, klicka bara här

 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: