Fredrik Karlsson

2016-02-06
01:40:00

"Den svenska #skolan är ett skämt"

Hallå, ett litet annorlunda inlägg idag, men blir så jävla sur varje gång det ska diskuteras om just skolan..

Sluta skylla på oss elever – det är lärarna som inte gör sitt jobb
Så är rubriken hos nyheter24, läs artikeln här


Så här säger jag och tycker..

Mycket riktigt, lärarna är skit, och skolorna är katastrofal dåliga! 
Liksom jag hade under min skolgång ALDRIG en riktig mattelärare.. Räknar jag från årkurs 4 i grundskolan till gymnasiet sista termin i mattematik hade jag totalt 15 olika mattelärare..
Jag hade en lärare som tog exemplet " Har man en back läsk , så har man inte en back läsk" i ett mattematik exempel när jag gick i gymnasiet årkurs 2, VA, hörde jag rätt? Idiot! Hur ska man kunna lära sig något av att ha så dåliga lärare?

Jag har aldrig någonsin missat en lektion, jag har gjort mitt bästa varje gång, jag har aldrig kommit sen till någon lektion och jag har alltid lyssnat på vad lärarna har sagt. 
Men hur ska man kunna lära sig något när dom står där framme och pratar om något dom ens själva inte kan? Det är så jävla orimligt. 
Det är så låga krav på hur man blir en lärare i dagens läge pga att det är eftertraktat, varje skola byter säkert ut lärare minst 5 gånger varje år, hur ska lärarna kunna lära känna eleverna under så kort tid och hinna med att sätta ett betyg?

Själv tycker jag att hela skolplanen måste byggas om, den är katastrof! 
Liksom i gymnasiet, ärligt hur många är inte hemma innan kl 12/13.00 varje dag sista året?
Eller börja typ klockan 11 och har en lektion?
Vad fan är vitsen att ens gå i skolan sista året? 
Varför kan man inte göra som förr när det var 1 år kortare...
Detta gör bara att folk blir tröttare och sin motivation blir dåligare och dåligare för varje dag som går..
Gör gymnasiet till 2 år och sedan ha fulla dagar från 08.00 - 16.00 istället för att det ska vara i 3 år och det är jävla strö dagar varje dag.. Lär er fatta att vi vill bara hem och bli klara med skolåren så fort som möjligt! Det är så stora brister i ett så stort område och inget händer..
Förutom att man ändrar betyg "typ" och funderar på att ha betyg i lägre ålder..
Men snälla, ni har ju verkligen inte fattat poängen vad som är problemet med skolan!
Det är ju inte så att flera hundra tusentals elever har så stora brister.. Skärp er!
 
#nyheter24 #debatt #skolan #skämt
Vad säger du?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: